Nawigacja TomTom Rider 400 test

#fox2plus #porady #tomtom #rider #tomtom rider #moto trip #trip #gps 

Jeżdżąc w dalekie i bliższe trasy nawigacja jak wiadomo pomaga, najpierw jeździłem na nawigacji smartfonowej (Sygic, Google Maps i itp), i w końcu zdecydowałem się na zakup typowej nawigacji motocyklowej. Z biegiem czasu upewniłem się ze to był dobry pomysł. Nawigacja motocyklowa jest zdecydowanie wygodniejsza niż nawigacja na smartfonie.

TomTom Rider 400 to urządzenie wyposażone w bluetooth, ekran który nawet w słońcu jest czytelny, można go obsługiwać w rękawicach motocyklowych. Pojemna bateria pozwalająca na parogodzinna prace bez prądu, wodoodporna obudowa, dożywotnia aktualizacja map, fotoradarów i usługi Traffic.

Oprogramowanie od strony graficznej prezentuje się bardzo ładnie, mamy opcje typowo dla motocyklistów a mianowicie planowanie tras w oparciu o ich krętość (3 opcje) oraz wzniesienia (3 opcje), możemy wykluczać z planowania np. drogi gruntowe, płatne, włączyć nagrywanie śladu trasy.
Planowanie tras w na stronie TomToma.

Pierwsze uruchomienie tzw. zimny strat trwa dosyć długo bo ok. 1 min, później jak urządzenie jest uśpione start jest praktycznie natychmiastowy.
Jeśli podłączymy zasilanie urządzenia po stacyjce, po przekręceniu kluczyka TomTom uruchamia się samoczynnie, a gdy wyłączymy zapłon usypia się po paru sekundach. Menu urządzenia jest bardzo czytelne z dużymi ikonami przycisków. Nawigacje można sparować z interkomem i telefonem, można wtedy słuchać oprócz komend głosowych także muzykę z telefonu. Jeśli sparujemy telefon i udostępnimy transmisje danych mamy dostęp do informacji drogowych tj. korki, utrudnienia na drodze, roboty drogowe, zamknięte odcinki dróg i itp. oraz jesteśmy podłączeni online do swojego konta w usłudze TomTom. Oczywiście jest możliwość nagrywania swojego śladu GPS. TomTom ma możliwość wyboru przez jak kręte drogi ma nas prowadzić to samo tyczy się wielkości wzniesień(czy ma nas prowadzić po górach, czy bardziej płaskim terenie). Jest tez bardzo przydatna opcja zaplanuj ekscytującą trasę po prostu wybieramy punkt na mapie gdzie chcemy jechać następnie stopień krętości trasy oraz wielkości wzniesień i TomTom sam nam tworzy trasę z wybranymi opcjami.  

Samo urządzenie jest opakowane w dosyć pancerna i wodoodporna obudowę, zostało sprawdzone w trasach po Polsce, Słowacji, Rumunii i po mimo paru wad nie żałuje decyzji o kupnie TomToma.

PS. w popularnym serwisie aukcyjnym można go kupić w bardzo dobrej cenie wersje refurbished z pełna gwarancja producenta, która przeze mnie została sprawdzona podstawa z zasilaniem się zepsuła, dostałem nowa.

Po zarejestrowaniu urządzenia na stronie TomTom otrzymujemy kod do pełnej wersji programu do planowania tras Tyre Pro.

Jest tez aplikacja MyDrive na smartfony za pomocą której możemy planować trasy, dodawać/usuwać punkty UM/POI i itp., jesli mamy sparowany telefon z TomTomem przesyłamy to od razu do urządzenia.

Wady:

  • brak obsługi książki telefonicznej (bluetooth)
  • po podłączeniu zestawu interkom dźwięk przy rozmowach tel. jest lekko chrypiący
  • długie uruchamianie (nie dotyczy sytuacji gdy urządzenie jest uśpione)

Zalety:

  • dobre wykonanie i spasowanie
  • dobry serwis (uszkodził mi się elektrycznie uchwyt bez problemu dosłali mi nowy)
  • niezłe mapy całej europy
  • dożywotnie aktualizacje map, fotoradarów oraz natężenia ruchu (traffic)
  • możliwość ustawienia ekranu nawigacji w poziomie i pionie
  • planowanie tras krętych i po wzniesieniach
  • serwis TomTom do planowania tras na komputerze
  • program do planowania tras na komputerze Tyre Pro
  • możliwość planowania tras na smartfonie (program MyDrive)

Autor: fox2plus