
Naprawa motocykla w trasie to duży problem szczególnie jak nie jesteś bogaczem i masz na dodatek napięty plan, jak już wiadomo z poprzednich części tej serii przed wyprawa porządnie przygotuj motocykl. Jeśli jeździsz po EU i po asfalcie fabryczny zestaw narzędzi powinien wystarczyć ew. można dorzucić do niego kilka rzeczy o których pisałem w artykule o pakowaniu. Co innego gdy wybieramy się poza EU i/lub na trudniejszy teren wtedy podstawowy zestaw może nie wystarczyć. Proponuje wyposażyć swój zestaw poza narzędziami fabrycznymi następująco:
- klucze którymi odkręcisz oba koła
- klucze płasko-oczkowe 8, 9, 10, 12, 13, 14 (nietypowe śruby często są stosowane w motocyklach)
- mały zestaw z nasadkami, grzechotka, przedłużka
- szczypce samozaciskowe
- klucz angielski
- jeśli masz opony dętkowe to łyżka do opon i zapasowa dętkę
- latarkę czołowa
- poxiline, taśmę izolacyjna
- trytytki
- kawałek przewodu elektrycznego
- imbusy, torxy w zależności jakie śruby masz w swoim motocyklu
- parę śrubokrętów (plaski, krzyżakowy)
- obowiązkowy w każdym zestawie multitool
- komplet bezpieczników
- kombinerki
- czasami przydają się rękawiczki (tzw. wampirki ew. gumowe jednorazowe)
Klucz angielski Klucz samozaciskowy Zestaw nasadek
Nie przesadzajmy z ilością narzędzi, jak jedziemy na parę motocykli niech jeden weźmie potrzebne narzędzia, nie ma sensu aby wszyscy je targali na swoich maszynach 😉
#fox2plus #porady motocyklowe
You must log in to post a comment.